کارگروه آموزشی کرش انگلیش با دو دوره آموزشی در حوزه مکالمه (مکالمه کوتاه مدت توریستی کرش انگلیش و مکالمه ترمیک کرش انگلیش) و یک دوره گرامر رسالت خود در حوزه آموزش آنلاین زبان شروع کرد.
در این مقاله قصد داریم به معرفی ویژگی ها ی منحصر به فرد دوره های مکالمه (توریستی و ترمیک) کرش انگلیش بپردازیم که آن را از سایر دوره های آموزشی مشابه متمایز می سازد:
۱- تغییر باورهای محدود آموزشی از طریق تغییر اصلی ترین کلیشه های ذهنی تاثیر گذار و محدود کننده یادگیری که خود میراث یادگیری زبان در سیستم آموزش و پرورش است. تحقیقات و یافته های علمی در حوزه روانشناسی نوین موفقیت مخصوصاً با پژوهش های کاربردی دکتر کرول دوئک، نویسنده کتاب طرز فکر، روانشناسی نوین موفقیت، نشان داده است که آنچه می تواند وررای و فراتر از گذاره هایی چون هوش و استعداد ذاتی، محل زندگی و امکانات رفاهی، فعالیت های فوق برنامه و حتی سطح اجتماعی افراد عمل کند، باور آنها نسبت به خودشان، دنیای بیرون، اهداف، برنامه ریزی ها و اولویتها و تفسیر و تعاملات روزمره زندگی، سمت و سوی احساس و حتی انسان های حاضر در مدار زندگی شان است. ما این باورها را در حوزه آموزش به عنوان «باورهای آموزشی می نامیم.
ما در کارگروه آموزشی کرش انگلیش از جلسه آغازین با ارسال یک فایل آموزشی کامل به تشریح باورهای محدود و رشد پذیر آموزشی می پردازیم به شکلی که زبان آموزان با هر دو نوع باورها آشنا شوند و در نتیجه باورهای محدود آموزشی را با باورهای رشد پذیر جایگزین می کنیم. البته این فرایند به صورت عملی هم در روند تدریس و پشتیبانیهای آموزشی دوره اعمال خواهد شد. بنابراین شرکت کنندگان در دوره از دو مزیت آموزش زبان و رشد باورها همزمان بهره مند خواهند شد که می تواند در سایر حوزه های زندگی آنها نقشی تاثیر گذار و رشد محور داشته باشد.
۲- آموزش کاربردی و نه آموزشگاهی مکالمه انگلیسی به صورت ارایه کامل هر موضوع ارتباطی با شبیه سازی کامل در موقعیت های مختلف ارتباطی به خصوص در شرایط توریستی و مهاجرتی (بنابراین این دوره صرفاً مخصوص کسانی نیست که اهداف توریستی و مهاجرتی دارند). منظور از آموزش کاربردی و نه آموزشگاهی مکالمه این است که با ارایه ورودی های آموزشی گام به گامو کامل در هر موضوع ارتباط محور، زبان آموز را در معرض حجم سنگینی از ورودی های آموزشی قرار می دهیم که در پایان بتواند به راحتی کلیه نیازهای ارتباطی خود را در آن حوزه برآورده کند. در حالی که در سیستم آموزشگاهی در هر حوزه ارتباطی تنها بخشی ناچیز آن هم به صورت غیر سازمان یافته ارایه می شود که در شرایط ارتباطی دنیای واقعی کاربردی برای آنها ندارد. دلیل دوم این هست که در سیستم آموزشگاهی، آموزش با کتاب ها و بسته های آموزشی یک تا چند دهه گذشته صورت میگیرد که با مختصات دنیای امروزی چندان تطبیقی ندارد.
۳- پشتیبانی آموزشی سه مرحله ای توسط مجرب ترین اساتید دانشگاه (مرحله اول ارسال فایل در قالب ویدیوی آموزشی به همراه سه فایل صوتی، متنی و تصویری جهت تثبیت یادگیری، مرحله دوم ارسال تمرین و تکلیف و ارایه بازخورد آموزشی و پاسخ به سوالات و ابهامات زبان آموزان، مرحله سوم، رفع اشکال و پاسخ به سوالات و ابهامات تا یادگیری کامل)
۴- ارزشیابی یادگیری به صورت درس به درس (برخلاف سیستم های آموزشگاهی که ارزیابی کیفیت یادگیری در بعضی موارد چندین سال طول می کشد). زبان آموز در پایان هر درس باید به کلیه اهداف ارتباطی آن درس رسیده باشد.
۵-تدریس با بسته آموزشی مختص حضور در یک دوره مکالمه فشرده: در دوره های کرش انگلیش آموزش با بسته آموزشی مخصوص اهداف آن دوره صورت خواهد گرفت. در حالی که در سیستم های آموزشگاهی از کتاب های ترمیک برای همه اهداف مکالمه استفاده میشود. زبان انگلیسی یک دریاست که هر شخصی فقط باید ماهی خودش را از آن بگیرد. بنابراین محتوای آموزشی باید با اهداف کاربردی زبان آموزان متناسب باشد.
۶- لحاظ کردن پیشینه آموزشی زبان آموز ایرانی: در بسته و متدولوژی آموزشی دوره های مکالمه و گرامر کرش انگلیش، پیشینه آموزشی زبان آموزان ایرانی لحاظ شده است. این خود یک مزیت کاربردی نسبت به کتاب ها و بسته های آموزشگاهی است که در بیشتر موارد با پیشنیه آموزشی زبان آموزان ایرانی سنخیتی ندارد.
۷- بهره مندی از شیوه یادگیری مشارکتی و تقویت ورودی آموزشی هر درس با ارایه فایل های صوتی و تصویری بعد از هر درس و همچنین تمرینات بازخورد محور و تعاملی: پس از ارسال اولیه فایل های آموزشی، زبان آموزان از طیفی متنوع از فایل های آموزشی بهره مند می شوند که علاوه بر ارایه چندوجهی آموزش با سبک های مختلف تدریس و برای سبک های مختلف یادگیری به جنبه ترجیحات شخصی در نوع آموزش توجه ویژه ای شده است.
۸- دوره های مکالمه در دو قالب مکالمه توریستی کرش انگلیش:برای کسانی که قصد دارند زبان انگلیسی را فقط برای اهداف توریستی و مسافرت های خارج از کشور یاد بگیرند و کسانی که قصد دارند به صورت ترمیک زبان انگلیسی را برای اهداف تحصیلی، شغلی و یا مهاجرتی بیاموزند.
نظرات